Spadek ilości obsłużonych kontenerów w Porcie w Gdyni

Spadek liczby obsługiwanych kontenerów w Gdyńskim Porcie

Spadek ilości obsłużonych kontenerów w Porcie w GdyniPort w Gdyni ze względu na bardzo blisko położony port w Gdańsku nie ma łatwej sytuacji. Zwłaszcza że konkurent z sąsiedztwa postawił bardzo wysokie wymagania, w w minionych latach zainwestował bardzo dużo, i to wszystko sprawiło, że pewna grupa klientów zdecydowała się na dokonanie zmiany. Taką sytuację świetnie pokazują liczby. W rok poprzednim terminal BCT obsłużył o 120 tysięcy mniej typowych kontenerów w nawiązaniu do minionego roku, co daje spadek o blisko 25 procent. Spore spadki odnotował także terminal GCT Gdynia, w nim z kolei było to na poziomie niecałych dwunastu procent. Bardzo dobrze więc widać, że póki co Gdynia nieco zaczęła zostawać jeśli się ją porówna z nieodległym Gdańskiem. W ciągu minionego roku paru dużych, światowych graczy podjęło współpracę z DCT, także kolejni armatorzy zaczynający transporty do naszego kraju wybierają raczej Gdańsk. Wszyscy wiedzą, że konkurencja to normalna rzecz, zwłaszcza jeżeli porty praktycznie sąsiadują, lecz zaczynają się pojawiać głosy o tym, że taka sytuacja nie jest zdrowa.

Spore znaczenie na obecną sytuację Portu w Gdyni mają spore opóźnienia w projektach przy obsłudze największych statków. Jak na razie jeszcze nie pogłębiono kanału, co przyczynia się do tego, że niemożliwe jest przyjmowanie kontenerowców o największej ładowności, pomimo tego że infrastruktura w porcie może na to pozwolić. To była jedna z głównych przyczyn przejścia paru największych przewoźników do Gdańska, ponieważ ich kontenerowce zwyczajnie nie mogły dopłynąć do portu ze względu na zbyt płytkie trasy. Dodatkowo na całą sytuację nałożyło się załamanie tranzytu do Rosji i spowolnienie gospodarki w Chinach, i koniec końców statystyki nie były najlepsze. Portowe władze liczą na to, że następny rok pozwoli się jednak odbić. Udało się bowiem dokończyć kilka zaczętych kilka lat temu inwestycji, które miały przygotować terminale na bezpośrednie przyjmowanie dużych kontenerowców. Znaczącemu powiększeniu i modernizacji uległ park maszynowy, znacznie unowocześniono też place do składowania i zainwestowano w odpowiednie programy informatyczne które mają pomagać w zarządzaniu całym portem.